fredag 20 augusti 2010

Förberett för kräftfest - en fin gammal tradition

För första gången kommer en mångårig och trevlig tradition att imorgon äga rum i stugan: kräftfesten DALLAS. Jag, "mina barns mor" med nya nära och kära, numera vuxna "barn" och barnbarn är deltagarna.

Allsång står högt i tak i gänget - men skönsång kanske inte det alltid blir. Men vad gör väl det? Inget tycker jag när humöret är uppe.....

Vi kan i alla fall inte tävla med grannarna som ikväll hade kräftskiva: alla deltagare är körmedlemmar! Så där var det skönsång så stod det härliga till, även om reportoaren bestod mestadels av .....visor. Även de kan sjungas i stämmor, ibland i kombination med kanon. Otur för dem att de ska vara borta imorgonkväll när vi ska äta och sjunga? Eller har de tur?

Imorgon är det alltså dags. Väderutsikterna (http://www.vackertvader.se/%C3%A5rsta-havsbad/imorgon#hour-03) ser just nu ut som mycket goda. Men jag kanske vill ha lite mer vind och blåst; det brukar hålla myggen bort. Om så inte blir fallet, ja då har jag också motmedel mot myggen på mer konstlad väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar