onsdag 12 augusti 2009

Dagen T närmar sig

Idag var jag ute och hälsade på Britta och Sigvard, de nuvarande ägarna till mitt blivande fritidshus. Kaffe med hembakt (bullar, sockerkaka ....) naturligtvis. Mycket gott. Och lika trevligt, som de två gångerna dessförinnan vi träffats.

Vilka äppelsorter växer på träden? Namn på blommorna som växer runt om på tomten? Skötseltips för komposten och utedasset fick jag också. Hur sköter jag sommarvattnet, duschen (ute i egen "kabin"), ja och mycket till?

Också jag kunde berätta lite. Telefonabbonemanget är överfört, elen likaså (lätt eftersom vi har samma leverantör). Huset är försäkrat. Hämtning av hushållsavfall beställts.

TVn lämnar de kvar i stugan. Och mycket, mycket till. Det som behövs är bara nyckeln, sén bara att flytta in :-) Nåja lite ska kompletteras. Matporslin, bestick och personliga saker för t.ex. hygien och klädsel. Ett gammalt luftgevär, som stod i en av garderoberna, ska jag se om det går att använda.

På fredag går ett litet flyttlass från Sjövägen, Norrby (nuvarande hyrd stuga) till Arkitektvägen, Årsta Havsbad. Det blir flera under hösten. Men vi behöver ju lite saker för att klara ett bra värdskap för den lilla invigningsfesten nu på fredag. T som i Tillträdesdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar